2014-10-01
Feladó: András
Pioneer F-99X
1985-ös fekete csúcs
Irányár: 18000 Ft.
2014-10-01
Feladó: Bakelitek
Hobbifelszámolás
miatt eladók bakelit
2014-10-01
Feladó: Mission 782
2000-2001 Eisa
díjas, szép állapotú
2014-10-01
Feladó: sp
Ortofon T20 MC trafó
eladó
Irányár: 65000 Ft.

2014-02-22 | László
Hello engem
érdekelne a Jamo

2013-12-29 | Jung György
Igen, készíts
magadnak a lemezről

2013-12-29 | Jung György
A végfokokkal van
probléma.


 

 

 

 

 

 

Hozzászólások rendezése: csökkenőbe Hozzászólások/lap:
 Re: ÚJ TERMÉK A MAGYAR PIACON
Szerzö: hifipisti (---.hu)
Dátum:   03-02-15 11:49

A dobozt kell még megmunkálni (CNC marós, esztergájos). Az erősítő már itt muzsikál mellettem :-)

Válasz erre az üzenetre
 Re: ÚJ TERMÉK A MAGYAR PIACON
Szerzö: gstar (213.253.216.---)
Dátum:   03-02-15 12:35

A Dyno-val hallgatod?

Válasz erre az üzenetre
 Re: ÚJ TERMÉK A MAGYAR PIACON
Szerzö: sancho (---.bp04catv.broadband.hu)
Dátum:   03-02-15 13:02

Ne csigázz tovább, hol találjuk meg a honlapot?

Válasz erre az üzenetre
 Re: ÚJ TERMÉK A MAGYAR PIACON
Szerzö: gstar (213.253.216.---)
Dátum:   03-02-15 13:17

Egy honlap tényleg jó lenne....
Kár ,hogy nem nekem jutott először az eszembe. :-)

Válasz erre az üzenetre
 Re: ÚJ TERMÉK A MAGYAR PIACON
Szerzö: hifipisti (---.hu)
Dátum:   03-02-15 14:14

Ha kész az erősítő, kész a nhonlap is. Nem dynoval, hanem egy régi Acoustic 3A
dobozzal hallgatom.

Válasz erre az üzenetre
 Re: ÚJ TERMÉK A MAGYAR PIACON
Szerzö: G430R (---.adsl-pool.axelero.hu)
Dátum:   03-02-15 15:15

Igaz, hogy az erősitő épitésben nem, de a honlap épitésben májer vagyok. Úgyhogy ha a neten (vagy bárhol) valamit szépen be akartok csomagolni számithattok a segitségemre. Ki tudja, hogy egy profi grafikus mikor jön jól... :-)

Válasz erre az üzenetre
 Re: ÚJ TERMÉK A MAGYAR PIACON
Szerzö: Zsolt (---.dialin.datanet.hu)
Dátum:   03-02-15 20:59

Kedves Hifipisti!

Az elmúlt néhány hónapban érdeklődve olvastam a hificity.hu oldalait, itt-ott hozzá is szólva – lehetőleg persze nem véleményeket, hanem tárgyszerű tényeket közölve. És betartva azt a kimondatlan szabályt, hogy ez itt nem az ingyen reklám helye. Mindeközben néhány cikk megírásának is nekiláttam – nem elfeledkezve felkérésedről. (Nem mondom, igen lassan haladtam egyéb elfoglaltságom miatt.)

Aztán „belebotlottam” e topicba, amelynek témáját-tartalmát különös érdeklődéssel, mi több, meglepetéssel olvastam. Sokáig töprengtem, mit is lehetne hozzátenni az itt olvashatókhoz, de mindenképpen szerettem volna reagálni. És akkor eszembe jutott, hogy Te személy szerint azt kérted tőlem, hogy írjak a Zsolt Audioról, és arról, hogy miért történt az, ami történt.

Hát itt az alkalom, hogy beszéljünk erről, pontosabban ennek egy aspektusáról. Jól illik ide, és így több dolgot el is intézhetünk egy füst alatt.

Amikor 1988-ban az akkor már több mint egy éve működő Zsolt Audio felvállalta az Ion Systems termékek forgalmazását, hát bizony egy igazi szélmalomharcba fogtunk. Ismeretlen, szappanos doboz kinézetű készülékek, teljesen elavult kapcsolástechnikával, kis teljesítménnyel – mindez garancia a bukásra, még az audiofil világban is. Mindezzel a hátránnyal startolva alig egy év alatt a legnépszerűbb audiofil produktummá tettük ezeket a „rút kis békákat” (bocs D.L. a polemizálásért), hiszen a hangminősége, muzikalitása és megbízhatósága ellensúlyozta az első ránézésre problémás tulajdonságokat. Mivel az eladás meghaladta az évi több száz darabot (!) ezért 1990-ben szükségessé vált, hogy az akkori 50% vámot valamilyen legális úton megspóroljuk. Így kezdődött a hazai gyártás, természetesen az Ion Systems céggel együttműködve, nemcsak jogilag, de szakmailag is teljesen legálisan. Aztán 1992-ben az Ion System csődbe ment, és mi egyik napról a másikra hoppon maradtunk. Elképesztően nagy áldozatokkal, de kétévnyi gyártói tapasztalattal 1993-ra megalkottuk a Heed termékcsaládot, aminek két néhai Obelisk is a része lett. Az Obelisk One a néhai Obelisk 2 fono nélküli utódja, míg az Obelisk Pro az Obelisk 3 utódja lett, igaz ebben a tápegységet egy picit megnöveltük. (Közel 3X/XPAK1) Ezek a változtatások – no és persze maga a gyártás – Richard M. Hay teljes beleegyezésével és tudtával történt. Sőt ő maga biztatott, hiszen így az ő „gyermeke” is élt tovább. A sokéves munka és elkötelezettség az Ion erősítőkkel pedig nem is tette kérdésessé, hogy nemcsak jogi de erkölcsi értelemben is hiteles utódai lehessünk az Ion névnek. Az Obelisk Pro változatlan formában a mai napig létezik, s bár a néhai több száz darab/év erősen visszaesett, ez a készülék ma is sokak kedvence.

S miért e történet?
Azért, hogy a történelemben kevésbé jártasak is értsék: nem elegáns dolog a mások munkáját, ötletét, szellemi termékét csak úgy lenyúlni. Még akkor sem volna az, ha egy megszűnt produktumról lenne szó, ámde jelen esetben egy ma is prosperáló készülékről beszélünk! A mi szakmánkban is létezik a betyárbecsület, merthogy jogi értelemben semmi nem véd egy erősítő kapcsolást. Elismerjük vagy kritizáljuk a másik munkáját – de tiszteletben tartjuk azt. És tiszteletben tartjuk, hogy ha valaki kiharcolta egy produktum ismertségét és elismertségét egy piacon. Nagyon közönséges hozzáállás mások hátán próbálkozni. És nagyon sokat árt az egész téma becsületének. Persze az „Ion by Hifipisti” embléma sok munkát és küszködést megspórol, meg aztán emelkedettebben is hangzik, mint a „Made by Hifipisti”.
A néhai Zsolt Audio, de különösen a Hang&Technika idején már volt szerencsém megtapasztalni a „xerox” fogalmát. (Tényleg, nem Te ítélted el a xeroxozókat egy másik topicon?) Sőt bármennyire meglepő, a leghangosabb kritikusainkról derült ki sokszor, hogy a „termékeiben” nem más, mint pl. H&T publikáció található. Érdekes márkanevek alatt köszönt vissza a FET-1, a Class-A fejhallgató erősítő vagy épp a BB 30. Vagy épp a Richard M. Hay féle kapcsolás. Ám ezen xerox termékek „tervezői” legalább mélyen elhallgatták, hogy honnan is származnak a kapcsolások. Én például nagyon-nagyon szeretem a Nelson Pass Aleph 0 erősítőt, mégsem kezdem gyártani. Pedig a netről „szabadon” letölthető...

Még egyszer szeretném hangsúlyozni, hogy nem jogi értelemben kritizálom a hozzáállásodat. Amíg levédett márkanevet nem használsz, addig természetesen „szabad a pálya”. Pusztán erkölcsi értelemben aggályoskodom.
És szomorúan konstatálom, hogy a „magyar virtus” megint megajándékozza az egyébként is fél lábbal sírban lévő témánkat egy koporsószeggel. Mert elsőre nagyon demokratikusnak tűnik, hogy mindenki csinálja azt, ami neki tetszik. Csak éppen mindeközben hitelét veszíti a téma.

Üdvözlettel:
Huszti Zsolt

U.i.: Egy Heed Audio Obelisk Pro ára jelenleg bruttó 138000,- Ft. Ebben benne foglaltatik a Blue Alps potmétertől kezdve a 250VA tápegységen és a BHC által speciálisan a Heed Audio számára gyártott kondenzátorokon keresztül az eredeti – és ma már beszerezhetetlen - Philips darlingtonokig minden, amitől egy Obelisk az ami. 10 éve létezik, tehát talán nem hiteltelen az 5 év garancia sem. (Bár a 10 évvel ezelőtti példányokat is szívesen megjavítjuk szinte ingyen. Már azt az évi egyet…) Szóval érdekes kérdésfeltevés, hogy mekkora piaca is lehet egy másolatnak 50%-kal drágábban.

Válasz erre az üzenetre
 Re: ÚJ TERMÉK A MAGYAR PIACON
Szerzö: Linn Sondek (---.wireless.enternet.hu)
Dátum:   03-02-15 22:17

Azért nekem itt valami nem egészen tiszta:

A kapcsolási megoldások száma véges, az analóg erősítőtechnikában csodák nincsenek.
Ha egy elvi kapcsolási rajz a neten szabadon hozzáférhető, akkor annak utánépítése, áttervezése nemigen ítélető el. Még akkor is kétséges a nehezményezés, ha ezt szériában kívánja bárki is gyártani.

Nyilván megvan annak a módja, hogy ha valaki egyéni kombinációkat hoz létre, azt megfelelő szabadalmakkal, termékoltalommal lássa el, ami után valóban a másolás már nem megengedhető.
(legalább is addig, amíg az oltalom érvényben van)

Jelen esetben nem világos számomra HZS érvelése.

Az ION Obelisk család elvi kapcsolása, neve-akármije áll valamiféle oltalom alatt?
A elvi kapcsolási rajzai hozzáférhetők szabadon?

>>teljesen elavult kapcsolástechnikával, kis teljesítménnyel

Válasz erre az üzenetre
 Re: ÚJ TERMÉK A MAGYAR PIACON
Szerzö: hifipisti (---.hu)
Dátum:   03-02-15 22:53

Szia Zsolt!
Meglepett az írásod kicsit, azt jó magam is tudtam, hogy az ION csődbement. Végig követtem a debreceni Zsolt audiot egészen a kezdetektől a bukásáig S.G.-al az élen, a szívem csücske volt ez a kis erősítő. Akkor fertőzött meg a hifi, amikor megnyílt debrecenben a Zsolt audió és elmentem egy demóra. A demózott rendszer az ottani legolcsóbb: NAD xy Cdjátszó, ION obelisk 1 erősítő és Stand Art dobozok voltak. Akkora hifi élményem azóta sem, volt, és akkor határoztam el, hogy nekem egy ilyen rendszerem lesz. Egy év múlva boldog tulajdonosa voltam egy Stand Art egy doboznak és a NAD Cd-nek. Az erősítőm egy saját kezűleg a rádiótechnikából épített ketyere volt. Akkoriban ismerkedtem az elektronikával és hát az erősítőm hangja fényévekre volt az ION-tól. Akkor megfogadtam, hogya egy ilyen erősítőm lesz egyszer. Aztán pár év múlva utánépítettem egy eredeti ION után a saját verziót. Ott tényleg minden ugyan az volt, az alkatrészek és a panel is. Aztán beleástam magam a témába, dolgoztam két évig az akkor már Aktív audió néven futó Zsolt audiós boltban. Sok készüléket volt szerencsém látni belűlről és az eredeti ION nem volt az a high end szinten megtervezett masina. Nem a kapcsolástechnikára, hanem nyomtatott áramkörre és a tápegységre gondolok. Megtanúltam használni egy profi NYÁK-tervező programot és nekiláttam áttervezni egy kicsit, főleg a tápot és más végtranzisztorokat használtam. Ne haragudj meg érte Zsolt, de az általatok áttervezett HEED sem volt valami jól megtervezve (nyák). Szóval szerettem volna a maximumot kihozni ebből az alapkapcsolásból, ami egyébkényt iskolás példa, azaz egy tankönyvkapcsolás. Szerintem a kapcsolás zeneisége annak egyszerűségében van. Mert ugye az jó ötlet volt Richard-tól, hogy az erősítőt hagyta minden ION modelben és csak a tápegységet növelte. Én is ezt tettem, csak gyorsítottam is a tápon. És jól fogalmazta egy másik topicon az egyik magyar audiophile gyártó, ez valóban művészet. Én egyszerűen továbbvittem ezt a kapcsolást és még vannak is terveim vele.
Egy kérdésem lenne, akkor most mi ellenségek leszünk? Mivel ez üzleti szembenállás lesz igaz? :-)
Nem fogom az ION nevet használni egyébként, mivel ez már nem az ION, hangilag is más lett, de hogy jobb, vagy roszabb azt nem az én feladatom lesz eldönteni. Gondoltam amikor belevágtam ebbe a dologba, hogy nagy hullámokat fogok kavarni, de nem gondoltam, hogy ekkorákat. Ja lenne mégy egy kérdésem, a Canopus-t ki tervezte?

Válasz erre az üzenetre
 Re: ÚJ TERMÉK A MAGYAR PIACON
Szerzö: hifipisti (---.hu)
Dátum:   03-02-15 23:34

Még valami!
Pontasan erről van szó, én egy pillanatig sem hallgattam el azt, hogy ez az ION továbbtervezett verziója és ez a weboldalra is ki lesz írva, a kapcsolási rajz és teljes szervízkönyv mellett, tehát ha én bevállalom azt a kockázatot, hogy ezek ellenére is megveszik és még le is másolják, akkor hol itt a probléma. Pontosan te hoztad nyílvánosságra a komplett megépítéshez szükséges dokumentációt. Akkor ez mit jelent? És nem fogom rontani a boltod, ugyanis én csak az interneten keresztűl fogom árulni a terméket. Azt hiszem egy próbát megér, nincs pénzem, tehát nem tudok milliókat invesztálni a dologba, de megpróbálom, hátha. HA más nem, legalább nekem lesz egy jó erősítőm, meg a barátaimnak. Szerintem az embereket nem érdekli egyéb, mint a jó ár, a jó hang és az igényes megépítettség kivűl, belűl. Megpróbálom mindet megadni annak aki ezt a hangszert választja, mert egy jó erősítő az már hangszer.

Válasz erre az üzenetre
 Válasz erre az üzenetre

 Név:
 Email cím:
Érvényesítő kód:
Kérjük a fentebb lévő kódot írja be a hozzászolás elküldése előtt.
 Tárgy:
Erre a vitafonalra érkezö hozzászólások küldése a fenti email címre.